Gnesta en Falun

22 februari 2016 - Stjärnsund, Zweden

Weer een update van de reis. Na een nacht geen wifi te hebben gehad. Na Denemarken over de brug en de grens naar Zweden, richting Gnesta. Nog een uur rijden onder Stockholm. Steeds meer sneeuw onderweg en temperatuur rond 2 graden. Na wat zoekwerk in het bos onze slaaplaats gevonden. Geen stromend water en buiten naar de wc. Sochtends vroeg vertrokken richting Stockholm. Bij Sodertalje even bij de fabriek van scania een kijkje genomen. In Stockholm een bezoek gebracht aan het paleis. En een museum waar een schip uit 1628 tentoongesteld werd. Deze heeft nooit de haven van Stockholm verlaten. Door een verkeerde berekening in de stabiliteit is deze in de haven omgeslagen. Na 300 jaar onder water is deze naar een droogdok versleept en opgebouwd. Van Stockholm binnendoor naar Falun gereden. Hier een bezoek gebracht aan de kopermijn die helaas op maandag voor bezichtig ondergronds gesloten is. Wel van boven kunnen bezichtigen. Nu aangekomen bij een Zweeds gezin. We slapen in een goed geïsoleerde blokhut in de achtertuin. Temperatuur nu is rond 0 en gaat zaken naar -7. Hoewel ze het hier hebben over abnormaal hoge temperaturen.

Zie foto's bij het kopje foto's.

1. Karla van Midden:
    22 februari 2016
    Hoi Christiaan en Jacques, leuk om jullie verhalen te lezen. Geniet van jullie reis! Groetjes, David en Karla
  2. Marian en Wybo:
    22 februari 2016
    Hoi boys,
    Wat een avontuur,en nog lekker warm voor deze omgeving.
    We houden jullie in de gaten,al knackerbrod gegeten?-groet Wybo.