åre en Blattnicksele

24 februari 2016 - Sorsele, Zweden

Weer een verhaal vanuit snowy Zweden. Vanuit Falun richting Åre gereden. steeds meer sneeuw en ijs op de weg. Halverwege de rit besloten banden te gaan wisselen. Omdat het overdag dooit en savonds weer aanvriest is het erg glad. Aangekomen in Åre geslapen in een huis van een Zweedse vrouw. Ze werkte zelf in Stockholm en verhuurde dit als ze er niet was. Optijd naar bed voor de volgende dag. In de ochtend lekker optijd willen vertrekken maar md vader sloot zichzelf op in de badkamer. Met de gereedschapskoffer de scharnieren maar eruit proberen halen. Eindelijk klaar voor de trip naar Blattnicksele. Onderweg steeds meer ijs op de weg. Tot een weg van alleen maar ijs. Het gemak dat de Zweden je op deze wegen inhalen sta je van te kijken. Mooie route langs meren en dorpjes met mooi weer. Laatste 30 km wanneer we van de hoofdweg af moeten gaat het sneeuwen en zie je niets meer. Nu aangekomen bij Frans en Paula in Zweeds Lapland. We hebben een eigen huis naast hun huis. Hellemaal Zweeds opgeknapt maar hebben wel nederlands tv. Morgen een dag sneeuwscooteren.

Foto's staan weer bij de foto pagina

1. Jenneke:
    24 februari 2016
    Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Moest bij deze heel hard lachen. :D Heel veel plezier en vooral heel veel genieten.
  2. Alda:
    Beste Jacques en Christiaan,

Ook wij zijn trouwe volgers van jullie blog. Ik gruwel bij de verhalen van ijs en sneeuw op de weg. Vreselijk! Maar jullie hebben vast veel zin in de sneeuwscootertocht van morgen. Houd je vader maar goed in de gaten, wie weet waar je hem weer van/ uit moet redden..

Groetjes van de Elzinga's uit Woerden
  3. Marja:
    24 februari 2016
    Leuk jullie verhalen te lezen. Gelukkig hebben jullie de gereedschapskist niet voor niets meegenomen.
    Prachtige foto's! Het toestel is heel goed terecht gekomen
    Ik kijk uit naar het volgende verhaal,
    Succes